niedziela, 7 października 2007

Potrawka z kurczaka

Czyli na co nam resztki z rosołu...


Ktoś, kogo zdanie się dla mnie liczy zwrócił mi uwagę, że troszkę za dużo w moich tekstach dygresji. Postaram się więc nieco ograniczyć. Ci, którzy mnie znają, wiedzą jak bardzo będzie to trudne...

Ingrediencje:
Kurczak z rosołu
Śmietanka lub jogurt naturalny
Białe wino
Koperek
Sól, biały pieprz
ew. żółty ser (np. gouda) i gałka muszkatołowa
Ryż

Wykonanie:
Śmietankę zagotować z odrobiną rosołu i białym winem. Nie można przegotować, bo śmietana się zwarzy. Można dodać starty ostry żółty ser.

Do sosu wrzucamy kawałki kurczaka i podgrzewamy (mięso jest miękkie, uważajmy, więc aby go całkiem nie rozgotować). Doprawiamy solą i zmielonym białym pieprzem. Można również przyprawić gałką muszkatołową.

Podawać posypane koperkiem, najlepiej z ryżem. Można też przystroić brokułami, lub zamiast koperku użyć kiełków brokuła.

No proszę - a jednak udało mi się dobrnąć do końca bez zbędnych komentarzy. Taki cud trudno jednak będzie mi powtórzyć... : }

Brak komentarzy: